Returer

Vår returpolicy i korthet:

Returpolicy

Vänligen kontakta oss innan du gör en retur. Det är lämpligt att konsumenten kontrollerar leveransen för att veta att detta är korrekt och felfri. Vid klagomål, kontaktar kunden DuoPad med information och orsaken till klagomålet så hjälper DuoPad kunden.

Villkor för returen

Du kan returnera en vara inom 30 dagar från leverans. Produkten måste vara i nyskick. Om produkten är förstörd eller använd kommer produkten inte att återbetalas. Se till att inkludera kontaktinformation med returen och om möjligt lämna oss med ett spårningsnummer. DuoPad föreslår att du får ett kvitto och ett kolli-ID för returen från stället du lämnar in returen på, eftersom det gör det lättare att följa returen om det behövs.

DuoPad kommer att göra en återbetalning av berättigat belopp. Om du betalat via faktura, kommer vi att behöva ett kontonummer för att föra tillbaka pengarna till. Det enklaste sättet är att e-posta det till oss tillsammans med en kort beskrivning av ditt ärende.

Returnera ett paket

Om en returnerat objektet sänds internationellt, märk tydligt paketet ”returvaror”, för att undvika eventuella tullavgifter. DuoPad är inte ansvariga för eventuella tullavgifter. Eventuella kostnader som tillkommer har kunden ansvar för.

Transportskador

Om varan kommer bort eller att du vid mottagandet märker att varan har skadats under transporten ska du omedelbart rapportera detta till oss.

Outlösta paket

För paket som inte har betalats på ditt postkontor inom 14 dagar, reserverar DuoPad sig rätten att debitera dig en expeditionsavgift för att täcka frakten, returfrakten och företagens eventuella administrativa kostnader.

Alla frågor skickas till: order@duopad.se